fredag 5 februari 2010

Vilar öronen

Idag hade jag gärna haft en mute-knapp på Alva. Hur kan en liten låta så mycket. Hon har inte låtit högt, men hon har låtit exakt hela tiden. Ok om hon pratar eller sjunger, men bara skumma läten blir väldigt irriterande efter ett tag. Men nu sover de små liven, Jimmy tränar och jag ska göra popcorn.

Har nyss plockat ihop allt vi måste ha med oss imorrn när vi ska till Bromma på dop, det ska bli trevligt. Hoppas bara att J kan hålla sig lugn. Han kan bli så sur och uppstressad när man ska iväg och göra nåt, men sen blir det ju bra när man väl kommer fram.

Idag blev Alva avslöjad, ha ha.
Jag: Alva, jag tänkte att vi kan ställa bort din spis. Du leker inte med den.
Alva: Jo, det gör jag.
Jag: Nej, du gör inte det. Vi kan ta bort den och ta fram den om ett tag igen.
Alva: Jag leker med den jämt!
Jag: Jaså?
Alva: JÄMT! Ta inte bort den! Jag leker med den nu faktiskt.
Hon går iväg in i vardagsrummet. Kommer tillbaks efter en stund och storgråter
Alva: Jag hiiiiittar inte spiiiisen mamma.
Jag: Va? Hittar du inte spisen fast att du leker med den jämt?
Alva: Snyft.... Nej.... Var är den?
Jag: Den har stått på samma ställe jättelänge. Titta igen.
Hon går och letar. Kommer tillbaks och gråter.
Alva: Den är heeeelt borta.
Jag går med och visar att den står bredvid bokhyllan. Hon ser snopen ut och leker med spisen en lång stund. Så söt!

2 kommentarer:

  1. Hej! Ska ni till Bromma? Sover ni över där eller? Har ni tid måste ni ju bara komma förbi hos oss. Kram kram

    SvaraRadera
  2. Hej Carina! Ja, jag sa det till Jimmy att vi kunde sova kvar i Ulriks lägenhet och hälsa på er på söndagen, men han skulle hem sa han... Trök... Hade jag haft lite mer tid när jag fick veta att jag skulle åka själv med tjejerna hade vi absolut kommit och hälsat på. Men Alva vill åka tåg snart säger hon och då är ju Stockholm ett lämpligt mål :-)

    SvaraRadera