torsdag 18 februari 2010

Seg!

Jag är trött som en tok mest hela tiden. Borde verkligen inte vara det, för jag får ju sova bra på nätterna. Det är nog sol som behövs... Hade tänkt gå och simma ikväll, men nu satte jag mig i soffan och det känns helt omöjligt att ta sig upp igen. Det var dumt gjort. Jag hade mitt hänglås som jag brukar ha till skåpet vid simhallen liggande på byrån i hallen. Såg att nyckeln var borta.
- Alva, har du tagit min nyckel som låg här?
- Ja.
- Ok, vart har du lagt den?
- Men ååååh. Mamma. Det var ju längesen. Jag veeet inte nu heller.
Så nu har jag inget hänglås. Jag kan absoluuuuut inte gå och simma, jag måste sitta och ta det lugnt i soffan, så det så.

Lycka är förresten att kunna ta sig upp i rutschkanan själv. I alla fall om man fråga Vilma. Hon är superlycklig över att kunna det. Hon åker och åker och åker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar