torsdag 4 februari 2010

En punkt till att bocka av!

Nu kan jag bocka av en punkt till på min "Jag vill-lista". Efter en dag med på tok för mycket gnäll, ilskutbrott och tårar var jag helt slut och väldigt irriterad. Kom på att det var kvällsbad på torsdagar, så jag gick dit och simmade i nästan en timme. Nu känner jag mig nöjd och glad igen. Det var ju ett mål, att börja motionera lite.

Men jag kände nästan att man börjar bli gammal. Efter simningen var jag riktigt nöjd över att sminket var borttvättat, håret rent och blåst och gömt under mössa. Bara att traska hem och kasta sig i säng liksom. Och så står det ett gäng tjejer i omklädningsrummet och fixar håret och sminkar sig. Med kajal, rouge, underlagskräm, ja allt! Herregud människor, vet ni inte vad klockan är, blev min första tanke. Nåja, de har väl inte två små monster som kommer och väcker dem svintidigt på morgonen. Jag är i alla fall nöjd. Nu en kopp te, en macka och ett äpple.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar