onsdag 24 februari 2010

Stolt tjej!

Alva fick en tatuering och en tandborste från tandhygienisten. Min lilla tös var jätteduktig, hon gapade stort och låg stilla. Sedan sa tandhygienisten att nästa besök skulle bli när A fyller fem år. A blev väldigt besviken att det skulle dröja så länge till nästa gång, för det var jättejättejättekul att gå dit. Hmmm, önskar att jag kunde känna samma entusiasm.... Måste beställa tid till tandläkaren....

När hon skulle klä på sig efteråt kom en farbror ut i väntrummet.
Alva utbrister glatt: Jag var JÄTTEDUKTIG och gapade stort och fick en tatujering.
Farbrorn: Har du varit hos tandläkaren?
Alva: Ja, jätteduktig var jag.
Farbrorn: Gjorde tandläkaren illa dig? Det brukar de. Göra väldigt illa. Usch usch usch för tandläkaren. Borrrrrrrrrrrrr.

Tack för den. Man kanske inte behöver gå in för att skrämma upp barnet?!

1 kommentar:

  1. Gubbjävel säger jag bara... att det ska finnas människor som inte tänker liiiite längre...

    SvaraRadera