torsdag 25 februari 2010

Alva hjälper till

Alva gör tzatziki. Hon tycker att det är jättekul att vara med och laga mat. Jag tycker att det är skoj att hon vill vara med och hjälpa till. Men hon måste fortfarande testa allt, hon kan inte bara nöja sig med att man varnar henne. Jag sa att hon inte skulle smaka på sambal oelek för att den är jättestark. Men så fort jag tittade bort hör man ett vrål och ser en unge som kämpar för att få igång vattnet. Told you so!


Vad vi kommer att stinka vitlök imorrn! Cevapcici med en massa vitlök i och tzatiki, även den ganska vitlöksstark. Men vad gott det var, så det är värt det. Vilma var ganska skeptisk, så hon fick lite mildare mat.


Lite skumt att vi har försökt få igång den här lampan i 1½ år, men inget har fungerat. Ikväll tändes den helt plötsligt. Men jag är nöjd, nu ser man lite bättre i trappen.

Alva tror inte att jag hör att hon smyger på mig i hallen nu. Hon ska egentligen ligga i sängen och sova. Men det är ingen fara, vi kan ju ta sovmorgon imorrn. Ska tipsa henne sedan om att man inte ska stå och fnissa hysteriskt om man inte vill bli upptäckt, ha ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar