lördag 6 februari 2010

Onödigt vetande

Snodde en lista från Jessica. Tycker ju att sånt här är lite kul, hi hi.

Hur gammal är du om 5 år?
34 ska fylla 35 det året
Vem tillbringade du minst 2h med idag? Alva och Vilma
Hur lång är du? 172 tror jag
Vem ringde du senast? Ulrik, för att få reda på hur man startar hellyset på deras bil som jag lånat.
Vem ringde dig senast? Mamma, för att kolla om vi kommit hem helskinnade från Stockholm.
Hur löd det senaste sms et du fick? Vad bra... Jag saknar dom...
Föredrar du att ringa eller skicka sms? Beror på vem jag har ärende till. Men det blir oftast sms om det inte är mamma, pappa eller syster jag ska ha tag på. Då vill jag hellre ringa.
Är dina föräldrar gifta eller skilda? Skilda
När såg du senast din pappa? I förrgår när han fick komma och vara barnvakt en stund.
Vilken ögonfärg har du? Blå
När vaknade du idag?
Kvart i sex tror jag att det var. Vilma tyckte att det var morgon tidigt...
Vilken är din favoritjulsång? Rudolf med röda mulen :-) Julen är här är fin den med.
Vart tror du att du befinner dig om 10 år? I Fagersta säkert... Men jag skulle väl kanske föredra Västerås.
Vad skrämde dig om natten när du var barn? Spöken. Och de vill inte riktigt lämna mig ifred nu heller fast att jag sagt till på skarpen...
Vad fick dig verkligen att skratta senast? Alva som med stor inlevelse fotograferade med sin leksakskamera på dopet idag. Hon var bara för söt.
Hur stor är din säng? 1.80
Stationär eller bärbar dator? Bärbar
Hur många kuddar har du i sängen? Två som är mina, en som är Jimmys. En extra till en eventuell liten besökare.
Vilka städer har du bott i? Fagersta, Göteborg, Märsta, Västerås och så Fagersta igen. Vet inte riktigt hur det sista gick till, ha ha.
Är du social? Vill gärna vara social, men är ganska blyg... Men jag träffar väldigt gärna folk och vill gärna hitta på saker.
Favoritglass?! Vanilj med krossad choklad.
Favoritefterrätt? Marängswiss.
Tycker du om kaffe? Absolut. Med mjölk.
Vad dricker du till frukost? Oftast ett stort glas vatten och en kopp kaffe. Ibland juice istället för vatten.
Sover du på någon särskild sida? Höger sida, om inte nåt av barnen sover bredvid, då vill jag inte ligga med ryggen mot henne.
Kan du spela poker? Jadå.
Känner du någon med samma födelsedatum som dig? Inte som jag känner nu, men en av mina gamla elever fyllde år samma dag, och hon tyckte att det var väldigt roligt att dela sin födelsedag med fröken.
Föredrar du havet eller bassängen? Havet är ju helt klart mysigast, men lite väl kallt för en badkruka som jag. Om man inte är utomlands då så klart. Havet i Göteborg är ju svinkallt och fullt med maneter. I alla fall de gånger jag badade, ha ha.
Äger du dyrbara smycken? Nej
Vad har du för ringsignal? George Costanzas telefonsvararsång
Vad har du närmast dig just nu som är rött? Ett tält
Kan du byta olja på bilen? Nej, det kan jag inte
Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej, men fartkameror har skrämt slag på mig ett antal gånger.
Läser du dagstidningen? Läser Fagersta Posten och aftonbladet på nätet.
Vilken radiostation lyssnade du på senast? P3
När var du senast i kyrkan? Idag, på Elviras dop.
Hur länge har du campat som längst i ett tält? Minns inte. Men det var väl på nåt scoutläger kan jag tro, kanske fyra nätter. Är väl inte sådär väldigt förtjust i att sova i tält.

Din tur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar