torsdag 11 februari 2010

Mellis ute

Härligt väder ute! Sol och varmt var det när vi hämtade Alva. Då fick det bli mellis ute. Mysigt! Tråkigt när Jimmy jobbar eftermiddag.... Han hinner inte träffa Alva mycket då. Men imorrn är han ledig.

Fick lite ont i hjärtat när jag hämtade Alva. En flicka på förskolan berättade ivrigt för oss om sitt kalas hon skulle ha när hon fyller år. Alva frågade glatt om hon får komma. "Nej, det får du inte bara ...." och så räknade hon upp fyra barn. Alva blev sååå besviken, men jag försökte förklara att man inte alltid kan bjuda alla och att det är flera som inte är bjudna. Men hon grubblar över det där. Jobbigt att se henne bli ledsen.

3 kommentarer:

  1. Vad mysigt! Och oj vad barn kan vara "jobbiga" ibland när allt bara kommer ut genom munnen utan att de tänker efter.

    SvaraRadera
  2. Lilla gumman då. Dom kör stenhård med det "du får inte komma på mitt kalas". Brukar A säga till mig när han inte får som han vill =) Nähä vad tråkigt vem ska då baka tårta brukar jag svara. Han har svar på det oxå. Jag kan ju ta det med en nypa salt, värre är det med de små. =( de kan vara så grymma utan att själva veta om det. Du får jämföra det med att alla får inte alltid ta ett sångkort hos Kattis heller ;) / Therese Föresten A lovar att A får komma på hans kalas...men hon får vänta till Juni ;)

    SvaraRadera
  3. Nej, det är inte lätt att vara liten alla gånger och det är sant att de tänker nog inte alltid på att någon kan bli ledsen. Vad kul att hon får komma på A:s kalas, då blir hon glad :)
    När Alva blir arg brukar hota med att jag inte får komma hem till henne, ha ha.

    SvaraRadera