tisdag 23 februari 2010

Gick inte...

att blogga från mobilen idag. Så det kanske trillar in en del inlägg senare och så blir det snurrigt och oordning.


Vad soligt och härligt det var idag! Vilma fick åka pulka ner till förskolan och så hade vi med Alvas bob (en liten muta för att få med henne hem) som hon åkte på när vi gick hem.

Trodde att jag skulle hinna förbereda kvällsmaten så att vi skulle hinna på springlek, men det sket sig totalt, så vi fick hoppa över den. Blir så väldigt ledsamt när man kommer hem därifrån och de måste vänta på maten. Övertrötta barn låter mycket... Och så behövde de bada och blir det för sent funkar det inte alls... Lite segt när J jobbar eftermiddag. Jag måste planera bättre. Men Alva var väldigt trött så hon var inte så sugen på springlek så det gjorde inte så mycket.

Måste komma ihåg att Alva ska ha matsäck med sig imorrn.
Måste komma ihåg att Alva ska ha matsäck med sig imorrn.
Måste komma ihåg att Alva ska ha matsäck med sig imorrn.

Måste komma ihåg att Alva ska till tandläkaren imorrn.
Måste komma ihåg att Alva ska till tandläkaren imorrn.
Måste komma ihåg att Alva ska till tandläkaren imorrn.

Vilken lycka om jag lyckas komma ihåg båda!
Var kommer denna förvirring ifrån och hur kommer man ur den?

Saknar min nokia ibland. Jag och ericsson kommer inte överens när det gäller påminnelser. Jag behöver ha en telefon som påminner mig om saker, annars är jag helt borta.

3 kommentarer:

  1. Men du, jag har en sonyericsson och den är bäst. Påminner mig om allt. Skulle inte veta vilket håll jag skulle gå¨åt om den gick sönder. Hela mitt liv ligger inne i almanackan och påminner mig så fint innan det är dex. Nu förstår jag inte ditt problem? Nokia, vad är det??? / Therese

    SvaraRadera
  2. Jag förstår inte heller problemet. ;)

    SvaraRadera
  3. Hjääääälp mig! Hur lägger jag in en påminnelse? Jag hittar bara så att det kommer ett yttepyttelitet pip och då hör jag det oftast inte. Nokias påminnelse låter högt tills man stänger av den. Hur får jag telefonen att låta så högt den bara kan så att jag verkligen fattar att det är nåt jag måste komma ihåg? :D

    SvaraRadera