onsdag 10 februari 2010

Full fart!

I morse ville Alva prova att åka "den blåa med gul som svänger där fram när man vrider på den där ratten". Så fick det bli. Det gick fint och hon var bra på att köra slalom.

Hem, tvätta, handla, äta mat och leka med Vilma. Sedan var det dags att hämta Alva igen (fattar inte hur fort fem timmar kan gå!) Hon var svinjobbig att hämta och jag hade god lust att lämna kvar henne där. Hon ålade runt på golvet och vägrade klä sig. Jag skulle hjälpa henne, men det hade nog varit lättare att få in en bläckfisk i en våtdräkt... Slutade med att hon var arg som ett bi och började sparka och slåss. Jag var tvungen att bli arg innan hon skärpte sig och kom med. Men då hade ju Vilma ledsnat rejält och var lika arg hon med. Skönt i alla fall var att det här var en Alva som fröknarna inte kände igen. Hon är snäll och go där. Det känns bra.

Nåja, hem kom vi i alla fall och sams blev vi. Mellis, lek och bus och sen iväg på sånglek. Alva var jättelycklig för att ekorren fanns kvar i väskan så hon fick ta den och så kunde vi sjunga Ekorrn satt i granen.

Hem, mat, bad, trösta två helt galet trötta barn, välling, puss i pannan och så sov de.

Nu vila för mamman. En bra dag!

Känns för övrigt som att alla känner alla här i stan. Bara jag som inte känner så många... Men det blir väl så när nästan ingen av gamla kompisarna bor kvar här, man inte började umgås i föräldragruppen och jag inte jobbar här i stan. Man skulle kanske börja jobba på seco för att lära känna några... Men det vill jag väl inte riktigt, gillar ju att jobba i förskola.

Attans, tvätt i maskinen. Det hade jag glömt. Hänga upp det, sen vila. Japp, japp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar