lördag 6 februari 2010

Dop

Idag var jag och tjejerna till Bromma på dop. Vi skulle ha åka hela familjen, men Jimmy gjorde illa ryggen igen... Vi hade lånat mammas bil eftersom att våran inte är så pålitlig... Men så startade inte den i morse! Hur typiskt är inte det då??? J puttade ut den ur garaget för att sätta startkablar på och få igång den med vår bil och då gjorde han illa sig... Men han var då så djävulskt grinig hela morgonen så det gjorde väl inte så mycket att han inte kom med, mutter mutter... Bilen gick igång och jag och tjejerna åkte iväg. Gick jättebra. Jag är stolt att jag vågade åka själv, eftersom att jag nästan kissar på mig bara jag tänker på att köra bil i närheten av Stockholm och nu med två små i bilen som hade kunnat bete sig precis hur illa som helst. Men det gick som sagt var finfint. Och dopet var jättefint, Elvira var jättesöt och duktig, god mat, gott fika och trevligt sällskap. Mina små var duktiga de med. När vi skulle hem körde jag lite vilse, men kom rätt till sist och barnen somnade innan vi var vid Hjulstakorset och sov ända till Surahammar. Sedan började en konsert utan dess like hela vägen hem. Då hade jag nästan kunnat sälja dem, men jag lät bli. Det är jag väldigt glad över så här i efterhand. De blev ju glada igen när de fått lite mat i magen och nu är de väldigt söta när de sover.

I väntan på att dopet ska börja.


Jag glömde kameran, men det gör inget sa Alva. Hon hade med sig sin kamera. Här fotar hon för fullt.

Jag glömde fråga om det var ok att lägga ut bilder på Elvira och hennes föräldrar så det vågar jag inte riktigt. Alla kanske inte vill vara med.

1 kommentar:

  1. Vad bra gjort av dig som tog dig iväg med två barn själv! Men du är ju van att köra i storstäder, då du bott i Gbg!=)Ni är välkomna på besök här. Säg bara till i förväg så att vi är hemma.=)

    SvaraRadera