måndag 15 februari 2010

Äntligen en bil

Idag fick vi tag på en bil. Audi fick det bli. Har tittat på en hel del bilar innan, men de har haft stora fel eller varit rosthögar. Man kan såklart inte begära alltför mycket för 10 000, men lite krav har vi ändå. Men nu har vi en bil som det verkar som att vi kan lita på. Känns fint. Och jag är riktigt nöjd med min lilla pendlarbil också. Bilar är ett nödvändigt ont... Måste ha dem, för det funkar inte alls för mig att åka kollektivt till jobbet... Tyvärr...


Hittade giftfria russin idag, bra bra. Men om de är fria från svampgiftet som blir i russin, det vet jag inte... Men i alla fall fria från läskiga besprutningsgifter. Ska verkligen börja köpa mer KRAV-märkt när jag börjar jobba och vi får bättre ekonomi (hoppas hoppas hoppas att Jimmy får vara kvar på sitt jobb bara).

Usch, apropå gifter. Har lyckats få grädde fastbränt i hela ugnen... Omöjligt att få bort. Nu har jag sprutat den full med ugnsrengöring. Hur nervös blir man inte av varningstexten på den då? Bara att hoppas på att man överlever att torka bort det, men förutsättningarna känns inte så bra. Handskar kanske jag har. Men jag har faktiskt inte munskydd, skyddsglasögon och skyddskläder. Uj uj uj, det här kan sluta riktigt illa. Bäst att ta en kopp kaffe innan man tar tjuren vid hornen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar