torsdag 29 oktober 2009

Tårtplanering

Vilma drack 1½ dl välling ikväll! Tjohooo!
Hoppas att det hjälper lite i alla fall så hon kan sova bättre.

Min hals har inte fattat att jag aldrig blir sjuk. Den gör ont... Men det brukar aldrig bli mer än så som tur är. Jag har verkligen inte tid att vara sjuk nu! Syster med familj kommer ju till stan imorrn och det var evigheter sedan jag träffade dem. Och så ska vi ha kalas för Alva på lördag. Kul kul! Hon har beställt en Hello Kitty-tårta. Ha ha, ungen tycker att jag kan göra tårtor verkar det som. När hon fyllde två ville hon ha en ormtårta, var hon fått det ifrån vet jag inte. Men jag fick ihop en riktigt fin orm. Nu projekt Hello Kitty alltså. Jag ska göra botten till den imorgon. Blir spännande att se om jag lyckas få ihop den.

Alva vet inte om att kusinerna kommer till stan. Jag ville att det skulle vara en överraskning för henne. Ska bli så kul att se hennes min imorrn! Dock var mamma hit igår och sa "Men kommer Agnes och Emma hit i helgen", åååååååh, jag hade ju sagt att det var hemligt. Men jag tror inte att Alva hörde för jag satt och vrålade "Honvetintehonvetintehonvetinte". A har i alla fall inte sagt något om det.

Nu, en kvällsmacka.
Sedan, sova och hoppas att det får ordning på halsen.

1 kommentar:

  1. Hoppas du inte blir sjuk!

    Vad roligt att ni ska överraska Alva på lördag! :)

    SvaraRadera