onsdag 21 oktober 2009

Seeeeg...

Jag funkar inte så bra när det är dåligt väder. Det är som om hela kroppen bara stänger av. Är det grått och trist ute blir jag seg och orkar inte göra nåt och känner mig alldeles trögfattad också. Jättebra att vara så under hösten... Eller kanske inte. När det är soligt och fint märker jag inte av min sömnbrist alltför mycket, men trista dagar som denna vill jag bara sova, sova hela dagen.

Tur att barnen pigga upp mig i alla fall! Vilma är så festlig nu, hon bara ålar runt och skrattar. Om man ropar åt henne att komma eller att hon inte får ta någon grej bara skrattar hon. Så söt! Och Alva bara sjunger mest hela tiden, en riktig liten sångfågel. Så söt!

Vi skulle på sånglek idag, men det var inställt. Vattenskada... Jag kan lova att det var en sur tjej som jag fick med mig hem (då sjöng hon INTE). Hon tyckte såklart att det var mitt fel att det inte blev sånglek. Dummast i hela världen var jag minsann. Men vi blev sams ganska snabbt igen som tur var och kunde ha lite disco till Mora träsk som plåster på såren.

Nepp, lägga sig och läsa lite kanske så jag blir klar med tråkiga boken snart och får börja på en ny. Fast att den är tråkig kan jag inte sluta mitt i, vill ändå veta vad som händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar