fredag 2 oktober 2009

Hur länge orkar man...


Jag känner att efter åtta månader med extremt lite sömn börjar kroppen säga ifrån. Fasen, ungen sover inte mer än en timme i sträck och så tar det allt ifrån någon minut upp till flera timmar, som nu innan hon somnar om. Jimmy jobbar jämt natt nu, så ingen hjälp får jag heller. Och så måste jag stressa upp på morgonen så att han får sova utan att barnen härjar i sängen, fast att jag är så trött att jag knappt hänger ihop... Det här är påfrestande, minst sagt...

8 kommentarer:

  1. Kan inte han ta en pappa-dag så du får sova?????

    SvaraRadera
  2. Ja, det kanske han kan. Har jag inte tänkt på faktiskt. Hoppas att han kan dra sitt strå till stacken i helgen i alla fall...

    SvaraRadera
  3. Du måste sova när Alva är på dagis och lillskruttan vilar, det är din enda chans. Ja jag vet alla måsten, men skiiiit i dom! En helt slut mamma funkar inte, jag vet jag har varit där... / Therese

    SvaraRadera
  4. Helt sant, men jisses vad svårt det är att strunta i alla måsten.. Jag måste bli bättre på det, att vila på dagen.

    SvaraRadera
  5. Meeeen... Du måste tänka mer åt andra hållet. Hade han inte jobbat natt, hade du fått sova mer då?

    SvaraRadera
  6. Kan inte han vara vaken nån timme till efter skiftet så du får sova en eller två timmar?

    Nog för man är trött efter ett nattskift, men dygnet-runt-skift i åtta månader borde väl kvalificera sig högre upp på listan?

    SvaraRadera
  7. Nja, han stannar inte uppe efter nattskift, det kan jag aldrig tänka mig... Han förstår inte riktigt hur påfrestande det är att aldrig få sova mer än max en timme i taget, tyvärr...

    När han ska få henne att somna om på natten går det oftast på fem minuter. Jag får henne inte att somna om, hon vill bara äta. I natt har han lovat att söva henne varje gång och jag hoppas på att få sova :-)

    SvaraRadera
  8. Då tycker jag mamman ska åka bort och lämna barnen åt sin pappa en helg. Eller i alla fall sova borta under två nätter så kanske han lär sig. Ibland kan vi mammor vara lite för snabba och lite för duktiga att ta hundskiften.

    Men du ska väl hålla i några år till?

    SvaraRadera