fredag 9 oktober 2009

Vid lunchen idag tyckte Vilma att hon kunden äta själv...

...frågan är ju bara om det hamnade mest mat i magen eller på golvet? Golvet skulle jag tro, men hon var nöjd i alla fall och hon var faktiskt jätteduktig på att plocka i sig maten! Broccolin var godast verkade det som. Det är väl så att hon får fortsätta att kladda och plocka med små bitar av mat. Hoppas bara att hon fattar vitsen med mat innan hon börjar förskolan i alla fall!

Vi har det så lyxigt på kvällarna! Alva har aldrig någonsin bråkat vid läggning, inte när vi sovit hemma i alla fall. Hon lägger sig, vi läser saga, sjunger lite, gosar och pratar. Sedan somnar hon själv när vi sagt god natt. Så har det alltid varit. Och Vilma är likadan på kvällen. Lägger ner, sjunger, säger god natt och så somnar hon själv. Klockan sju sover båda och man får lite egentid och lugn och ro innan man själv går i däck. Tror att det är mycket tack vare det som jag orkar fast att nätterna varit så jobbiga så länge. Har alltid hört att barn alltid får en period när de vägrar lägga sig på kvällarna och bara springer upp, men dit har Alva aldrig kommit. Skönt!

4 kommentarer:

  1. Preeeecis så är det hemma hos oss också. Det är därför man orkar...men glöm inte egentiden när barnen är vakna också!!!!!!!!!!!!!!! kram

    SvaraRadera
  2. Vad skönt! :) Så är det inte här, ett tag tog det nån timme innan han somnade för han skulle bara hoppa runt och leka, ibland var han arg. Nu somnar han kanske på 10 min, är han riktigt trött så somnar han jättesnabbt. Men vi måste vara där tills han somnar. Jag tror man orkar för att man måste och jag har aldrig haft annorlunda så jag vet inget annat, typ. :) (Låter som värsta neggot, menar det inte så)

    SvaraRadera
  3. Sen är vi ju nattsuddare också så det skiljer sig väl där också. Egentlig egentid är något jag har upptäckt förra månaden, haha. ;-) Det är kul att barn kan vara så olika.

    SvaraRadera