lördag 29 januari 2011

Värsta ovädret drog förbi Fridavägen....

Jag kan med mycket stor ärlighet säga att detta var nog Alvas sämsta dag på evigheter! Vad arg, sur, tvär, trotsig och gnällig hon har varit! Ett riktigt åskmolnhar hon varit!!! Jag tycker alltid att det är lite trökigt med trotsutbrott, men nu är hon så stor att hon vet exakt vad hon kan säga för att få mig otroligt irriterad! Det senaste är "Jag hatar dig, mamma". Åååååååh vad jag blir arg och irriterad när hon säger det. Mest vettigt vore ju att strunta i det, men fy vad det retar mig. Men som tur är så ångrar hon sig verkligen efteråt... Och hon säger ju "Jag älskar dig" säkert 50 gånger om dagen, så det betvivlar jag inte, ha ha.

Nåja, för att hålla humöret på topp och göra dagen så bra som möjligt för alla inblandade så har vi pysslat med följande...

Varit till biblioteket och lånat böcker och kikat på fiskarna...

jag och Alva klättrade i snöhögar...

medans Vilma slappade i vagnen. Hon är inte fullt lika imponerad av snöhögarna som jag och Alva.

Mina sötnosar! Till och med ett leende från Alva! Det kändes ganska otippat en dag som denna. Väl hemma igen klädde vi ut oss till larver med hjälp av sovsäckar. Bildbevis på detta finns tyvärr inte, ha ha. Vi hann med att baka tekakor också! Men sedan dalade humöret på fröken Åskmoln igen... Vad göra, vad göra...

Jo, picknick på köksgolvet fick det bli! åh, vad mysigt tyckte tjejerna! Så här kan vi alltid äta, föreslog Alva. Jag ska fundera på saken.


Efter maten blev det lite skattjakt. En hel hög med pengar hittade de. Lycka när det var choklad där i!

Nu ska jag dricka kaffe, äta choklad och vila mina öron och nerver... Nya tag imorgon och jag hoppashoppashoppashoppas på en lite gladare stor dotter imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar