lördag 8 januari 2011

♥ Dag 25 – En första...

Jag kan berätta om mitt första jobb som jag fick sommaren när jag slutade åttan tror jag att det var. Jag skulle jobba några veckor som parkarbetare, man skulle klippa gräs, rensa rabatter och plantera lite grejer runt om i staden. Jag och en tjej från parallellklassen skulle arbeta tillsammans hela tiden. Jag var livrädd för spindlar och alla möjliga andra insekter och tyckte därför att det var ganska jobbigt att kräla runt i rabatterna. Men man vande sig efter ett tag. Vi hade ganska skoj och tur med vädret hade vi också, så det var ett ok jobb. Fast jag minns att vi tyckte att det var oerhört pinsamt när vi skulle vara mitt i stan och rensa rabatterna där. Vem som helst kunde ju se oss sitta där mitt bland buskarna, skitiga och svettiga...

Tjejen som jag jobbade med var kompis med Jimmy och han och hans kompisar kom förbi titt som tätt för att prata med henne. Jag tyckte inte att det var så kul att ha publik och särskilt inte när det var en massa killar som var några år äldre (jag var ganska blyg då). Tänk om jag hade vetat att jag några år senare skulle bli tillsammans med en av de där killarna och senare även skaffa barn med honom, ha ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar