söndag 9 januari 2011

♥ Dag 26 – Mina rädslor.

Sedan jag fick barn har jag blivit rädd för en massa saker som jag inte var rädd för innan. Jag har en tendens att se saker lite väl långt i förväg, eller hur man nu ska säga... Till exempel så har jag inte varit hundrädd innan, men sedan jag fick barn kan jag bli nervös när vi möter en hund och blir rädd för att den ska bita barnen eller så... Men det är ju för att jag alltid är rädd att något ska hända mina barn! Det är ju såklart min stora skräck! Att de ska bli skadade, allvarligt sjuka eller ännu värre....

När vi flyttade hit till området var det några barn som alltid var ute och lekte själva, nästan hela dagarna. Då var de 3½ år gamla. Jag tänkte inte så mycket på det då. Men nu är Alva fyra år och inte vill jag att hon är ute själv här! Det kommer ju bilar snabbt in på området ibland, hon kanske ramlar och gör sig illa, glömmer var gränserna går och går utanför området och leker på vägen... Nej jag släpper inte ut henne själv än... Rädd för vad som kan hända.

Sedan är jag rädd för att något ska hända mig eller Jimmy, så barnen förlorar en förälder...
Rädd för att något ska hända någon annan närstående något illa...

Rädd för höjder, men det jobbar jag på. Klarade ju ballongflygning i somras!
Rädd för getingar, mest pga om man får en allergisk reaktion...
Blir ibland skrämd av övernaturliga saker. Spöken... Men det beror på var jag är.
Löjligt rädd för spindlar, men det jobbar jag också på.

Citat från Alva: När pappa är med så tycker jag om spindlar, men när mamma är med så är jag rädd för dem. Dags att bli av med den fobin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar