tisdag 11 januari 2011

♥ Dag 27 – Min favoritplats.

Jag har faktiskt ingen speciell plats som är min favoritplats. Men jag har flera ställen som jag gillar lite extra...

När jag tänker tillbaks på barndomen så är det mor- och farföräldrarnas stugor i Finland som jag gillade lite extra. Vi var där varje sommar och vi barn hade det riktigt kul! Hos mormor och morfar var ofta kusinerna samtidigt och jag hade en kompis som bodde i byn också. Hos farmor och farfar hade vi oftast ett gäng med tremänningar som bodde i stugan bredvid som vi kunde leka med. Full fart hela dagarna! Leka, bada, fiska, plocka bär, hjälpa till i ladugården, cykla, basta, bygga kojor, vara i skogen.... Så kul! Nu var det några år sedan vi var dit, men jag gillar det fortfarande. Farmors stuga är såld, men mormor och morfars har vi fortfarande möjlighet att åka till.

Men lite mer här i närheten... När jag var mammaledig var jag och barnen väldigt ofta vid Vilhelminaparken. Lekplatsen där är väldigt uppskattad och det funkar bra att ha med sig mellis eller lunch dit. Där är vi ofta! Det är lite av en favoritplats här i stan... Ibland är det saker som tar ner mysighetsfaktorn rejält där, men man kan ju inte få allt här i världen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar