tisdag 18 januari 2011

Pigg igen!

Kom och sitt i mitt knä så läser jag en bok för dig. Jag kan lära dig siffrorna! säger Alva.

- Oj, Vilma, vet du vad? Det där är rena kläder. Kan du lägga tillbaks dem i korgen?
- Ja jag kan, men jag lill inte det.

---------------------------------------------------------------------------------

Idag mår Alva bättre! Feberfri är hon till och med. Direkt efter frukost åkte vi upp till mamma. Hon jobbade, men vi var där så att Jimmy ska få sova i lugn och ro efter nattskift. Tjejerna är ju av någon anledning alltid inställda på högsta volym... Inte lätt att sova då. Det blev ingen springlek idag, Alva ska ju ta det ganska lugnt idag eftersom hon hade ganska hög feber igår och Jimmy skulle på akupunktur precis då, så Vilma fick vara hemma hon med. Imorrn ska de till förskolan i alla fall! Får se hur det går att få upp dem i tid. De har inte blivit lämnade där på morgonen sedan innan jul. Men det ska nog gå bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar