fredag 28 januari 2011

Det är mycket nu

Nu har jag knappt sovit på en vecka... Kan inte sova! Vilma vaknar hela tiden. Hon har mardrömmar, tappat nappen eller har växtvärk. Inte lätt att vara liten. Och Alva är på så konstigt humör... Allt är fel och vi är dumma, alla är dumma, hon är ledsen men ändå är allt så bra och inget att diskutera. Jag fattar ingenting. Men kanske helt normalt för en grubblande fyraåring...

Sedan är det en hel del grejer på jobbet som jag tar med mig hem och grubblar på. Fel att göra så, men svårt att låta bli. Och sedan grubblar vi över boende. Tankarna på att flytta har funnits länge, men senaste året har vi velat det mer och mer. Just nu vill vi till lägenhet. Hus kan vi absolut tänka oss igen längre fram, men just nu skulle en lägenhet kännas lika bra. Mäklare var hit i tisdags och annonsen kommer väl ut om någon vecka skulle jag tro. Det känns bara dumt och onödigt att hålla på att betala av på ett hus där man vet att man egentligen inte vill bo. Då kan vi bo i lägenhet och spara pengar för att sedan flytta dit vi verkligen vill bo.

Om något av detta blir bättre av att ligga och grubbla halva nätterna? Nä...

6 kommentarer:

  1. Å vad bra att du uppdaterade. Har varit lite orolig när det varit så tyst

    SvaraRadera
  2. Jag skriver från mobilen så det blir lite tokigt. Råkade också trycka på gilla och får inte bort det.

    Spännande med flytt. Hoppas ni kommer trivas bättre.

    Melker är också så där skum i humöret.

    SvaraRadera
  3. Ja, jag hoppas att det blir bra med flytt. Vi har som sagt funderat fram och tillbaka i evigheter, men det blir säkert bra.

    Skönt att fler har humörsvängningar. Inte skönt för er såklart, men det är ju drygt om det bara är ens egen unge som är helskum =)

    SvaraRadera
  4. Jag har också undrat vart du tagit vägen. Vart vill ni bo i lägenhet då? Hoppas ni kommer trivas bättre.

    SvaraRadera
  5. Ja, bra fråga. Egentligen vill vi närmare förskolan, så Västanfors är ett alternativ. Men Floravägen har så bra lekplatser så det skulle vara helt ok det med.

    SvaraRadera
  6. Ja, och Daggkåpan har ju så stora lägenheter också. Det är ju bra.

    SvaraRadera