söndag 2 januari 2011

♥ Dag 20 – Den här månaden.

Det har ju inte gått så länge på januari, så jag funderar över hur december har varit istället.
Det var faktiskt en jobbig månad, när jag tänker efter. Hela månaden har barnen både på jobbet och hemma varit alldeles uppe i varv och ingenting har fungerat riktigt som det brukar. Och Jimmy bröt ju tån den 4:e december och hoppade på kryckor i tre veckor efter det. Detta innebar ju att jag fick göra allt, hämta och lämna barnen på förskolan (de som inte alls är vana med så långa dagar), handla, städa, ja allt. Jimmy hade ju så ont och kunde inte gå ut eller köra bil... Men trots att det var jobbigt så var det en otroligt positiv månad också! Mysigt att se vilken otrolig empatiförmåga våra barn har. De har verkligen varit oroliga över sin pappa. Och den hjälpsamhet som mina kollegor visat mig har varit fantastisk! Alla skift som de bytt och alla gånger de hjälpt så jag kunnat gå tidigare för att mina barn inte ska behöva ha så jättelånga dagar. Fantastiskt! Och skönt att veta att folk runtomkring en ställer upp! Barnens farmor, farfar, faster och mormor har hämtat barnen och hjälpt till på andra sätt. Så jag är ändå nöjd! Och nu är spiken som var inopererad i tån borta och Jimmy kan röra sig utanför husets väggar och det känns såklart riktigt bra för alla, för honom allra mest.

Sedan var ju månaden naturligtvis roligt med tanke på att det var just december och allt vad det innebär! Julpyssel, köpa och slå in paket, köpa julgran, klä den, julpynta, baka pepparkakor och lussekatter, lyssna på julmusik och dansa, leka i snön... Fantastiskt kul både för stora och små, ha ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar