tisdag 11 januari 2011

Pest eller kolera

Förresten, jag behöver inte frysa på jobbet mer! Hurra! Vi har det så varmt och gott. Men för att få det varmt var de tvungna att stänga av ventilationen, så nu är det jättedålig luft och jag får väldigt ont i huvudet. Men det ska fixas hörde jag. Men vi fryser inte i alla fall! Det är faktiskt skoj att jobba igen! Nu har jag nya krafter och en massa idéer inför kommande termin!

Idag var det start för springleken igen! Full fart på båda tjejerna! Jimmy jobbar så han kunde inte komma med, men det gick bra ändå! Lite jobbigt att inte kunna hjälpa Alva så mycket som hon önskar, men Vilma klättrar och ramlar en hel del, så henne måste man passa... Men Alva tar det ganska bra!

Men innan springleken skulle vi åka och handla lite... Snabbt skulle det gå! Snabbt och lätt och inget krångel. Bara handla lite. Bra att Vilma bestämde sig för att hon INTE skulle sitta fast i bilstolen. Inte under några som helst omständigheter skulle hon sitta fast i bilstolen... Med ett örhänge fattigare, en sträckning i armen och totalt slut på tålamod kom vi iväg nästan en halvtimme senare än tänkt. Hur envis kan man vara??? Allvarligt??? Men jag kan ju inte pressa ner henne i bilstolen med våld... Det var det värsta ilsk- och trotsutbrottet hittills. Och Alva väntade sååååå tålmodigt! De är goa de små liven!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar