tisdag 4 januari 2011

♥ Dag 22 – Det här upprör mig.

På det stora hela blir jag naturligtvis upprörd över alla orättvisor här i världen... barn som far illa, svält, krig, miljökatastrofer, mobbing, misshandel, mord.........

Sedan om man ser lite mer i min egen närhet så blir jag upprörd över om någon gör mina barn besvikna, om mina barn blir retade eller bortvalda, om någon behandlar mig eller någon i min närhet illa eller om personer inte går att diskutera med och vägrar förstå hur andra tänker...

Här i hemmets lugna vrå kan jag bli upprörd över att det blir rörigt, stökigt och dammigt så gräsligt fort! Och att jag inte hinner med allt jag önskar. Jag blir upprörd över att barnen ofta är så otroligt högljudda och vägrar lyssna (men när de inte är hemma saknar man det, ha ha.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar