söndag 12 december 2010

Skidåkning och lussekatter!


Alva testade att åka skidor idag! Förra vintern var de för stora, men nu gick det fint! Det fanns till och med skidspår att åka i på baksidan, så det var toppen!

Vi bakade lussekatter idag. Stor koncentration från båda tjejerna!

Några av Alvas mästerverk! (innan gräddning...) Första gången hon bakar lussekatter!

Vilmas mästerverk! (också innan gräddning...)
Alvas kommentar "Eh... men... De är ju inte... Ok, hon är liten, det kan va så"

Idag gav min mobil upp... Den har varit märklig ett tag, men idag slutade den fungera mer och mer. När jag sätter i sladden brukar den skärpa sig, men idag stor det "var vänlig sätt i ett Sony Ericson batteri". När den inte ens känner igen sig själv förstår till och med jag att det är ganska kört. För första gången någonsin hade inte Jimmy någon gammal mobil liggande hemma... Men mamma hade en gammal som jag kan låna några dagar. Vill inte pendla genom skogarna utan mobil. Tänk om jag kör i diket eller något annat. Då vill jag gärna kunna ringa någon och beklaga mig och kanske få lite hjälp.

2 kommentarer:

  1. Det problemet hade min i somras!! FÖrst sa den att jag skulle sätta i rätt simkort och sedan ett sony ericsson batteri. Störande!! Man ska hämta programvaruppdatering från sonys hemsida och då bör den funka igen. Min gör det iaf. :)

    SvaraRadera
  2. Åh, så dumt att jag inte tänkte på att testa det... Nu är batteriet stendött och jag kan inte starta mobilen alls... Ska höra med Jimmy om han vet hur man kan lösa. Tack för tipset!!!

    SvaraRadera