tisdag 28 december 2010

♥ Dag 17 – Mitt favoritminne.

Såklart är mina favoritminnen de dagar mina barn föddes! Båda första mötena med mina barn var fantastiska!

Men allra starkast var det då Alva föddes. Dels för att det var första barnet och även förlossningen hade varit så otroligt utdragen och jobbig. Jag var så otroligt trött och helt på gränsen till att ge upp... Över tre dygns kämpande tog verkligen ut sin kraft och läkaren sa att jag inte skulle klara det, utan de skulle sätta sugklocka på Alva. När de började sätta in den blev jag rasande för att de tryckte upp bebisen igen. Hallå, jag hade ju kämpat svinmycket för att få ner henne!!! I rena ilskan lyckades jag krysta ut henne själv och just det ögonblicket då jag fick hålla henne första gången är mitt favoritminne. All trötthet, ilska och oro försvann och kvar fanns bara glädje! Jag blev så otroligt pigg och glad att jag skuttade upp nästan omedelbart. Barnmorskan blev väldigt förvånad över att jag var uppe så snabbt. Men jag fick sådan otrolig energi. Det var riktigt häftigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar