tisdag 14 december 2010

♥ Dag 6 – Min dag.

Klockan ringde 5:00. Jag blir arg som en bålgeting (har inte det bästa morgonhumöret jämt...) Bestämmer mig för att snooza, men ångrar mig efter några minuter och går upp. Dusch, äta lite, göra mig klar och så väcka barnen tio i sex. De får välling och sedan gör jag dem klara. Börjar bege oss till förskolan vid halv sju. Lämningen gick fint, de var först på plats, men glada ändå.

Vidare till jobbet. Äta frukost, läsa böcker, tillverka tomtar, bygga lego, hjälpa till att lösa konflikter, "gå på restaurang", dricka kaffe, ha samling, klä på barnen, baka pepparkakor, hjälpa frusna barn att hänga upp kläder, duka, äta mat, läsa sagor, diskutera pysselidéer, förverkliga pysselidéer, hämta kalla hjärtat till bula på huvud, rita tomtar, skratta, krama, trösta, spela spel, diskutera... En vanlig dag på jobbet! Förutom att jag inte var ut något alls idag.

Slutade tidigt och hämtade mina tjejer. Hem och åt mellis. Hitta tomteklänningar, åka till springlekavslutning. Bus, bus, bus och dans kring granen och godis.

Hem igen, äta mat och duscha barnen. Pyamas på, trösta övertrötta, ledsna tjejer. Starta Bolibopmpa och göra snabb matplanering. Iväg till ICA för att handla, Jimmy får lägga barnen. Ska passa på att hämta paket med min nya mobil! Väntar på att de ska hitta paketet. Väntar... Väntar... Väntar... Isabelle ja... Nej inte Elisabeth, Isabelle heter jag. Ja jag är säker, ISABELLE. Väntar... Väntar... Väntar... Ja, de andra kunderna kan gå före... Väntar... Väntar... Väntar... Nehepp... paketet finns inte. Vi ber om ursäkt... ???????????

Åkte hem. Blev arg som en bålgeting. Tänker sura en stund. Sedan ska jag plocka fram allt inför morgondagen. Borde lägga in rena kläder i garderoberna, men det får vänta tills imorrn. Sedan Desperate housewives innan jag ska sova och dagen är slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar