måndag 13 december 2010

♥ Dag 5 – Vad är kärlek.

Ska det kunna beskrivas lätt och kort?
Det är så olika... Kärleken till J kan ju vara lite upp och ner, ha ha. Ibland tycker jag att han är toppen medan jag i nästa sekund kan bli tokig på honom! Jag blir galen när han inte förstår hur jag tänker och tycker ofta att efter alla dessa år tillsammans borde han känna mig bättre. Då kan jag starkt ifrågasätta varför vi överhuvudtaget är ihop! Men sedan blir man sams igen och då känns det tryggt och bra igen och man tycker att det är självklart att vara tillsammans resten av livet. Dem kärleken är en berg-och-dalbana helt klart!

Men kärleken till barnen är ju såklart helt annan. Dem kan man också bli galen på ibland, men den kärleken ifrågasätts såklart aldrig. Den är ju helt villkorslös och det finns väl inget som kan få en att sluta älska sina barn. Jag kan fortfarande efter över fyra år som mamma ibland bli alldeles förvånad över dessa otroligt starka känslor. Ibland när jag ser på mina barn så blir jag så glad, stolt och lycklig så det nästan gör ont! Tänk att man har så fantastiska ungar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar