lördag 18 december 2010

♥ Dag 9 – Min tro.

Jag är inte religiös, men tycker om kyrkans verksamhet här i staden. När jag var mammaledig var vi ofta på öppna förskolan som drivs av kyrkan och vi går gärna på familjegudstjänsterna. Kyrkan är fin och det är rofyllt att vara där och barnen tycker att det är kul! Men jag är som sagt inte religiös, jag tror inte på Gud, jag har inte ens läst hela Bibeln... Men jag kan förstå folk som är troende. Säkert är det en stor tröst och kanske något som ger en kraft att tro på en högre makt...

Men jag tror på ett liv efter detta. Jag vill inte tro att det bara är slut efter döden. Men jag tycker att jag har varit med om så pass många möten med "spöken" så jag är övertygad.

Jag skulle vilja tro att saker sker av en mening, men har ibland mycket svårt att se meningen med allt lidande som finns i världen... Just nu tänker jag mycket på alla reportage man kunnat höra på Musikhjälpen senaste veckan... Barn som far illa... Vad är meningen???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar