onsdag 29 december 2010

♥ Dag 18 – Min favoritfödelsedag.

Jag minns en födelsedag alldeles speciellt, kan jag ha fyllt 10 kanske. Jag önskade mig en hamster, men mamma och pappa hade gjort klart för mig att jag inte skulle få det. Absolut inte! De hade varit så tydliga med att jag inte skulle få en hamster så fast att jag öppnat paket med hamsterbur, hamstermat, hamsterhjul, spån och diverse andra hamstertillbehör så trodde jag inte riktigt att det kunde vara sant. Lyckan var fullkomlig när de till sist hämtade lilla sovande hamstern som låg i en liten bur i tvättstugan. Gizmo fick han heta. En mycket trevlig hamster, måste jag säga.



Idag har jag och Alva varit och kastat otroligt mycket kartonger, burkar, flaskor, plast. Hon tycker att det är skoj att sortera och är noga med att allt hamnar rätt. Sedan handlade vi en hel del mat och festligheter. Nog för att vi bara ska fira nyår här hemma, men det ska vara festligt ändå. Helst trerätters. Vi köpte fika också som Alva skulle bjuda bästisen på när hon skulle hälsa på imorrn, men när vi kom hem ringde hennes mamma och sa att hon blivit sjuk... Vem ska vi ringa då som kan komma och leka, undrar Alva... Men jag har inte namn eller nummer till hennes andra kompisar på förskolan... Allt försvann när mobilen dog (än en gång har jag glömt att skriva upp någon annan stans... Kasst av mig!) Sedan lek och bus här hemma, tjejerna leker så bra ihop emellanåt. Nu på kvällen var jag iväg på Latinoaerobics. Kul, kul! Nu, slappa i soffan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar