onsdag 8 december 2010

♥ Dag 1 – Presentera mig själv.

Vem är då jag?
- Mamma till två små tjejer.
- Sambo med Jimmy.
- Fagerstabo, som flyttat runt en del i landet för att sedan hamna på samma område där jag växt upp. Fast några gator längre ner.
- Fritidspedagog som jobbar som förskollärare.

Jag är
- tacksam över att jag har så härliga barn!
- lugn och ganska tystlåten... (men med folk jag känner väl pratar jag ibland för mycket kan jag tro)
- dålig på att höra av mig till mina vänner! Skärpning på den punkten kanske!!!
- ganska velig emellanåt och tycker att det är drygt att behöva ta viktiga vuxna beslut (sånt som gäller bilar, försäkringar, bostad t ex, men jag försöker ha koll ändå)
- däremot väldigt intresserad av att ta beslut på jobbet! Där har jag ganska bra koll, hoppas jag.

Jag gillar
- att hitta på roliga saker med mina barn.
- att träffa mina vänner (men det blir tyvärr alldeles för sällan, jag bara jobbar, jobbar, jobbar).
- att spela gitarr och sjunga (absolut hellre än bra, och gärna "fåniga låtar". Heja Arja Sajoma och barnlåtar)
- att träna, latinoaerobics till exempel.
- att gå på fester emellanåt (men det blir väldigt sällan nu när vi har våra goa barn)
- ostkrokar.
- att mina barn trivs så fantastiskt bra på sina avdelningar och att Alva har så många kompisar där (Vilma är lite liten för att ha skaffat sig vänner att leka med, men hon verkar gilla de flesta där)
- att läsa böcker.
- att jag har ett toppenbra jobb! Skulle inte vilja byta yrke! (Både förskollärare och fritidspedagog är kul!)

Jag gillar inte
- tidiga, stressiga morgnar.
- trassel med bilar.
- att pendla till jobbet.
- att det ska vara så omöjligt att få jobb här i stan.
- spindlar.
- getingar.
- när någon gör mina barn ledsna eller besvikna.
- julmust.
- fiskbullar.
- att göra presentationer av mig själv.

Jag önskar
- att jag får vara långledig över jul och nyår.
- att det ska sluta vara så förbenat halt på vägarna!
- att vi skulle kunna hitta ett annat boende. Vi trivs faktiskt inte helt bra här. (Men vi är lite veliga som sagt) Skulle gärna bo närmare barnens förskola.
- att jag hade lite mer tålamod med mina egna barn emellanåt, ha ha! Men värsta trotsperioden verkar vara över för stora nu i alla fall! (men det kommer väl flera kan jag tro)
- att jag hade lite mer tålamod med min sambo emellanåt, ha ha!

Det får duga, så det så!

2 kommentarer:

  1. Spännande med presentationer, men jag är för lat för att orka med sånt. Hoppas Jimmys fot blir bra snart! Vad har ni funderat på för nåt boende? Jag tyckte att ni bodde så mysigt när jag var och hälsade på för läänge sen. Borde ses snart!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ha ha, ja jag kände mig också för lat för detta egentligen. Detta var fjärde versionen som jag började på. Den var lättast =)
    Ja, huset är helt ok, men vi skulle vilja bort från det här området. Gärna närmare förskolan också. Men vi får se hur vi gör.
    Ja, när ska jag lyckas ta mig till Stockholm? Ingen ordning alls... Är ju så nyfiken på Cajsa och erat hus! Och Peter har jag inte heller träffat. Nu får jag skärpa mig, ha ha!
    Kram!

    SvaraRadera