onsdag 3 mars 2010

Stackars liten....

Alva har fått jätteont i halsen och febern stiger snabbt... Jag tycker att det är toppen att mataffärerna fått börja sälja mediciner. Annars hade jag inte fått tag på alvedon ikväll. Hon tvärvägrade att ta suppar, och det var det enda vi hade hemma. Nu kunde hon få flytande, hoppas att det får stopp på febern... Hon hostar en hel del och får då ont i halsen och bara skriker. Min lilla gumma... Nu har hon somnat i alla fall... Vilma snorar på hon med, men ingen feber där...Hoppas att Alva blir frisk till på lördag, för då är hon bjuden på kalas. En tjej på förskolan som fyller år.

2 kommentarer:

  1. Usch vad jobbigt! Stackars Alva, hoppas hon mår lite bättre efter alvedonen. Vi har fått rådet att varva ipren och alvedon när febern är hög. Då kan man ge doser var tredje timme. Alv en gång, ipren nästa, alv igen osv. Så man ger en sort var 6:e timme. Känns som jag var krångligt övertydlig nu. ;)
    Det verkar förresten vara nån förkylning som går med den här kraftiga hostan. Flera barn på Mels fsk är sjuka och M också. Han har också jobbig hosta, är jättetäppt och har fått feber nu på kvällen.
    Jag tycker också det är toppen att de kan sälja receptfritt i matvaruaffären! :)

    SvaraRadera
  2. Åh, vad bra, tack för tipset! Nu har febern gått ner, men det ska jag komma ihåg till nästa gång. När det är riktigt hög feber är det lite länge med sex timmar emellan, då är det bra om man kan varva.

    SvaraRadera