onsdag 31 mars 2010

Sånt här är ju lite kul tycker jag.

Tjej- & Killsnack #50

Djur

1. Vad har du haft för husdjur?

En hel del katter, tre hamstrar, en råtta som var folkilsk, en sköldpadda, fiskar och sjukt många vandrande pinnar (ett tag hade vi över 300 st på en gång och åkte runt till varenda djuraffär i Göteborg och tvingade på dem pinnar).


2. Vad skulle du vilja ha för husdjur?

En katt som låter barnen klappa på dem. De två som vi har nu springer bara iväg. Och några grodor, såklart. Trädgrodor vore kul. Eller ödlor.

3. Finns det något husdjur du ALDRIG skulle kunna tänka dig, varför?

Jimmy vill ha en fågelspindel, men det är jag inte alls sugen på. Tänk om den rymmer och ställer sig på mig! Vill inte ha orm, för jag skulle ha svårt att mata den med något levande. Och vissa ödlor ska också ha levande mat.


4. Är du rädd för något djur, vilket & varför?

Spindlar är oerhört obehagliga. Getingar är riktigt läskiga dem med, jag är livrädd att de ska sticka barnen. Är lite avvaktande mot hundar, otäckt när man läser om barn som blivit bitna och så. Inte klappa hundar man inte känner (Men vilken hund ska jag klappa då, jag känner ju ingen hund? säger Alva).

5. Om du var tvungen… vilket djurs personlighet skulle du identifiera dig med?

Hmmm.... Katt kanske. Gillar att ta det lugnt, funderar, iakttar, envis, men kan skoja och leka en massa om man är på det humöret.


Länk till Tjej- & Killsnack: Tjej&Killsnack

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar