fredag 26 mars 2010

Lite panik såhär på redagskvällen....

Såhär kul har jag på en fredagskväll, jag skulle betala räkningar, ha ha. Vilket nöje... Fick se att jag av någon anledning bara fått 3000 spänn utbetalt i föräldrapenning istället för 8000. Panik panik!!! Ringde försäkringskassan och fick prata med precis rätt person. Hon var så förstående och hjälpte mig, men kunde verkligen inte förstå varför jag inte fått mina pengar. Allt rätt ifyllt, dagar fanns kvar, inget konstigt alls. Pengar på tisdag! Så glad att det ordnade sig!

Jag vill inte börja jobba och jag har sådan ångest över att det bara är en vecka kvar på föräldraledigheten (det var nåt nytt, va?). Men vad skönt det ska bli att ha lite mer pengar! Inte behöva vrida på varje liten krona...

För övrigt känns Vilma färdiginskolad. Hon åt mat på förskolan idag, sov gott på madrassen, lekte både inne och ute, var med på samling och tyckte att det var jättekul. Hon brydde sig inte nämnvärt om mig när jag kom och hämtade. Härligt att det går så bra! Nästa vecka är det korta dagar, då går de 9-12 och sedan efter påsk börjar de på schema....

Jag måste trycka jättehårt på f för att det ska bli ett f när jag skriver. Otroligt irriterande eftersom att jag glömmer det och sedan måste gå tillbaks i texten och fylla i alla f. I-landsproblem! Stackars mig. Eller inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar