måndag 8 mars 2010

Sjukhus, sjukhus, sjukhus....

Gårdagskvällen spenderades på barnakuten i Västerås. Alva har matvägrat i en vecka och tvärvägrade att dricka... Igår hade det gått väldigt lång tid utan dryck och hon började bli riktigt dålig igen. Försökte att ge allt möjligt att dricka, men det gick inte alls... Så envis unge. Inte saft, inte festis, inte cola, inte mjölk, inte vatten, INGENTING tog hon. Så frustrerande.... De ville ta en titt på henne, så det var bara att åka in. Efter tre timmar i väntrummet började hon äta banan och russin och drack vatten bara för att få åka hem, lilla skruttan. Bra det, då piggade hon på sig i alla fall! Men vi fick inte åka hem förrän efter 22 och då var Alva sliten, kan jag lova...


Vilma var också dålig igår, men ännu värre idag... Bara låg stilla och vägrade göra nåt. Hög feber... Började andas jättesnabbt på eftermiddagen och jag blev orolig... In till sjukhuset och hon blev undersökt och fick inhalera. Då blev hon piggare.

Inte kul att vara sjuk.....

Undrar om vi ska vara lite wild and crazy imorrn och helt enkelt inte åka till sjukhuset med nåt barn. Spännande värre!

Var och hämtade mitt schema idag... Hur fasen ska man få ihop allt när jag börjar jobba??? Det kör ihop sig flera dagar i veckan... Jimmy börjar jobba kl 6, och jag ska börja kl 6 eller 6:30.... Funkar inte... Jimmy har eftermiddag och jag ska jobba till 18, funkar inte.... Krångligt!!!! Inte kul att behöva jaga folk som vill byta skift flera dagar i veckan.... Stressande...

3 kommentarer:

  1. Nej men vad tråkigt att ni behövt åka till lasarettet med barnen era. Hoppas de kryar på sig nu!
    Kan du inte gå ner lite i tid då? Så du kan börja senare de mornar du och Jimmy börjar samtidigt och sluta tidigare de kvällar då du slutar 18 och han har em?

    SvaraRadera
  2. Ja, tre vändor till lasarettet på tre dagar. Segt!
    Törs inte gå ner i tid nu, vi vet inte om J har jobb längre än april ut. Men jag kan inte börja senare/sluta tidigare ändå, för då är det en som är ensam att öppna/stänga och det ska vi helst inte vara. Men jag skulle vilja gå ner i tid. Kanske jobba 80% och vara ledig en dag i veckan. Det vore bra. Men då måste J jobba...
    Krya på dig du med!

    SvaraRadera
  3. Usch vad jobbigt ni har haft det! Men skönt att allt går åt rätt håll med sjukdomarna iaf. :)

    SvaraRadera