lördag 4 juli 2009

Ville bort en stund

Kände att vi hade tråkigt idag, så jag ville göra en utflykt med tjejerna. Vi åkte till Ludvika, har hört att det är en kul lekplats där. Käkade lunch på McDonald´s (absolut inte Alvas favorit, så det blir det nog inte nästa gång), shoppade lite och sen skulle vi till lekplatsen som Alva hade spanat in innan och såg fram emot. Hann vara där i fem minuter, sen kom världens störtskur. Det började åska och regnade så att båda tjejerna blev livrädda. Sprang så fort vi kunde till bilen.

Japp, jag var ganska blöt när jag väl fått in barnen i bilen, spänt fast dem, fällt ihop vagnen och fått in den i bilen. Alva kvittrade så glatt när jag hoppar in i bilen, nämen mamma har du varit och duschat? Kan man annat än skratta då?

Fördrev en lång stund inne på Dollarstore och gjorde många onödiga köp, som jag alltid gör på såna affärer. Det ääääär ju sååå biiiilligt! Köpte en gummibåt. Om det är jag eller Alva som ska åka i den får vi väl fightas om senare :-)

Sen var det sol igen, tillbaks till lekparken och allt frid och fröjd!

Alva lärde sig att klättra i "knätet" och är mycket rädd om sin nya kepa. Bröt ihop totalt när den blåste av, men vi hann ikapp.


Konversation på väg hem:

Jag: Har du haft kul idag Alva?
tystnad (trodde jag)....
Jag: Alva, har du haft kul idag?
Alva: Men jag har ju redan svarat dig. Ska jag höva säga många gånger, eller? Sata inte! Helleguuud.

Oooops...

Barnen sover, Jimmy är på Powermeet. Vad ska jag hitta på månne? Egentid, tjoho!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar