onsdag 15 juli 2009

Varför...

..kan jag inte blogga från mobilen mer? Otekniska jag har inte en aning.

Äntligen sol idag! Det gör mycket för humöret! Känner mig nöjd och pigg idag, fast att jag knappt fått sova nåt inatt. De jobbar verkligen i skift mina småttingar. Vilma kör nattpassen och tränar på alla ljud hon kan och testar hur hårt man kan dra sin mamma i håret innan hon också gör roliga ljud. Sen när hon äntligen somnat runt fyra dröjer det inte länge innan Alva kommer intassande. Oftast vid fem, varför så morgonpigg? Eller hon är egentligen absolut inte morgonpigg, hon är så trött så hon knappt hänger ihop, men sova vill hon inte.

Fick dåligt samvete imorse. När hon kom in bad jag henne gå och ta fram böcker så skulle jag komma alldeles strax och läsa för henne. Skulle bara vakna till lite först. Vaknade 2½ timme senare... Alva hade tagit fram en hel del böcker och tyckte väl att det tagit lite väl lång tid innan jag kom...

Nepp, sätta sig på altanen med en kopp kaffe kanske. Båda tjejerna är trötta efter en heldag ute. Lekplatsen, biblioteket och så utehemma (vår baksida heter så enligt Alva).

Och förresten, Karl-Oskar är återfunnen! Han var i gungstolen. Lyckan är fullkomlig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar