torsdag 23 juli 2009

Lite utflykter...

Igår var vi till Avesta och hämtade Vilmas Libero-paket, shoppade solglasögon och käkade god mat. Vad treeeevligt vi har det, brast Alva ut när vi satt och åt. Lät festligt, lite artighetsprat.

Jag kunde hålla mig från att shoppa nåt mer! Inte klokt! Inte ens ett endaste litet barnplagg hade jag med mig hem. På hemvägen stannade vi vid Hembygdsgården i Norberg och lekte. Alva är högst upp i "trekanten" till vänster. "Du ska stå där borta vid Vilma för jag är stor och modig och kan fälv" sa hon och sen klättrade hon och åkte rutschkana.


Och jag och Vilma satt och mös i gräset. Alva hade tid med oss när hade varit och köpt glass :-)

Hon var inte det minsta sugen på att följa med hem, men när jag berättade att Sandra och Sofia skulle komma förbi gick hon med på att komma med.


Idag har Alva haft en dag när hon vägrat äta. Vad drygt det är och vad tjatig man känner sig... Hon var så sur vid lunchen så hon sprang upp på sitt rum och tvärsomnade! Hon ville inte vakna, men när jag sa att hon skulle få träffa Melker vid lekplatsen blev det full fart igen.

Ikväll åt hon ganska bra i alla fall, vilken tur! Fy bubblan för att gå och lägga sig utan att ha ätit...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar