fredag 31 juli 2009

Snuvad på tips!

Köpte en föräldratidning igår, rubrikerna lät så bra. Den ena handlade om vad man kan göra när bebisen vaknar tidigt. Jag trodde att man skulle få finurliga tips på hur man får den lilla att somna om. Icke. Tipsen var bland annat att man skulle ställa en korg med leksaker vid bebisen och själv logga in på Facebook... Eller att man skulle gå ut och dricka kaffe ute i naturen klockan fem på morgonen.

Andra rubriken jag fastnade för var hur man hanterar "tvåbarnschocken". Inte för att jag känner mig särskilt chockad, men jag väntade mig några tips på hur man lättare hanterar vardagen. Ett tips var : GILLA LÄGET. Jahapps, har man nåt val? Inte blev jag klokare av att köpa den tidningen. Men det var ett bra erbjudande så jag blir inte förvånad om jag snart sitter här med en helårsprenumeration. Man får ju en bärsjal!

Vilma kan sitta själv utan stöd nu! Så nu har hon verkligen inte tid att sova mer, hon vill bara sitta. Och rulla runt på golvet är också kul.

Alva har lärt sig att fara fram riktigt fort och bra på sparkcykeln. Så det vill hon ägna hela dagarna åt. Härligt med glada och stolta barn!

Dags för kaffe och bulle! Jag kan nog inte tröttna på bullar, fast att Jimmy tar hem en hel del. Han tar hem för att det är bra att ha i frysen om man får besök. Blir dock oftast så att vi äter upp dem själva och får stå med skägget i brevlådan när någon hälsar på :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar