onsdag 1 juli 2009

Blev inte som jag tänkt mig...


Vi skulle till sjön och bada, men precis när vi skulle åka blev hela himlen svart och det började åska. Alva blev så besviken. Men jag hade ju lovat att vi skulle bada, så vi åkte till simhallen istället. Blev visserligen bad inne, men hon var nöjd ändå. Det var premiär för att bada i simhallen för henne och det fick klart godkänt. Hon ville inte gå hem. Sofia var med och hjälpte mig med Vilma, tack för det!

Har för övrigt aldrig sett någon bli så blå om läpparna som Alva blev. Redan när hon bara hade badat några minuter såg det ut som hon käkat blåbär. Men hon frös aboluuuut inte!

2 kommentarer:

  1. Samma sak hände för oss, men det gällde poolen utomhus hos mormor. Att vi inte tänkte på simhallen!

    Jag tror att jag har sett någon mer med sån blå färg... Du fick såna när vi badade med skolan, om jag inte missminner mig, haha.

    SvaraRadera
  2. Ha ha, jaaa precis! Jag blir lika blå på en gång. Stackars unge som har ärvt det :-D

    SvaraRadera