tisdag 28 juli 2009

Känner mig...


...ungefär så här pigg.



Har varit och fikat med barnen, farmor och pappa. Min pappa fyllde år idag så vi skulle fira honom lite. Jimmy jobbade så han fick inte komma med. Men han kanske inte gråter över missat fika, med tanke på att han med all säkerhet får en hel del sånt på jobbet. Som vanligt blev det en kamp med farmor om vad som skulle ätas... Suck... Jag tycker absolut att jag ska få bestämma själv vad jag vill ha att fika. Om jag inte vill trycka i mig en bit morotskaka, en bit prinsesstårta, ett wienerbröd och några kakor, måste jag det då? Ibland känner jag mig som en trotsig tvååring i hennes sällskap, men jag kan verkligen inte förstå hennes sätt att tänka när det gäller mängden mat och fika hon tycker att en person ska ha. Och ja, jag är så usel att jag även bestämmer att Alva inte får äta femtioelva chokladbollar. Men när väl beställa-fika-kaoset var över blev det en trevlig stund på stan och Alva fick en kjol och Vilma fick en tröja av farmor. Tackar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar