tisdag 21 juli 2009

Ryyyyys....

Alva kom som vanligt in vid halv sex i morse. Var så trött så jag försökte få henne att vilja somna om, men Vilma hade redan hunnit bli jättepigg. Såg då att det satt en enorm mal och glodde på mig. Fy vilken läskig! Gjorde det enda rätta, vi gick ner och stängde om oss. Jimmy får ta ut den sedan när han kommer hem. Den var alldeles för stor för att jag ens ska försöka!

Segt nu! Önskar att jag kände lite fler här som man kunde umgås med. Fler som har barn... Ibland känns det som att man ska börja klättra på väggarna. Jag älskar att vara mammaledig och jag vill mer än gärna umgås med mina barn, men man behöver träffa andra också. Dröjer länge innan öppna förskolan börjar igen också.

Festligt just nu är att Alva verkligen har börjat leka. Hon radar upp sina nallar och andra figurer och leker att de pratar med varandra. Väldigt kul att tjuvlyssna på diskussionerna.

Alla dammråttor och leksaker anfaller känns det som. Dags att röja och städa!

2 kommentarer:

  1. Det är bara att höra av dig om du känner för det. Tycker det är jättekul att ses när vi väl gör det! Fast jag förstår om Alva kanske inte tycker det är så spännande att träffa oss, det går ju inte så bra att leka med M än. ;)Jag önskar förresten också att jag kände lite fler med barn här.

    SvaraRadera
  2. Det är toppen att ni har flyttat hit! Jo, Alva tycker att det är kul, hon pratar mycket om Melker och "Hyena" (envis med det där, ha ha) M ska få ha ALLA hennes bilar säger hon.

    SvaraRadera