onsdag 8 juli 2009

Vad har vi pysslat med...

Vad har vi pysslat med senaste dagarna då? Har varit vid Eskiln och trotsat molnen och solat ändå. Alva och Ulrik spelade fotbill, badade fötterna, gungade och kollade på när barnen åkte vattenrutschbana. Alva är bra på att aktivera Ulrik och vice versa. Jag, mamma och Vilma satt mest och tog det lugnt. Pas

Var och hälsade på farmor också. Försökte få ett vettigt kort, men det här var så festligt så jag måste lägga in det. Busar allt vad hon kan med Vilma, haha!



Haft en tur till sjukhuset igår också. Testar nu tredje kuren för Alvas hosta. Hostmedicin fungerar inte. Då trodde de att det var allergi, men den medicinen hjälpte inte heller. Så nu terstar vi astmamedicin. Hoppas att det inte är astma utan bara en envis hosta som försvinner snart... Vilma har också börjat hosta nu, så troligen är det senast nämnda.

Idag har systrarna busat en hel del. På förmiddagen låg de på golvet mest hela tiden och skrattade åt varandra. Sedan behövde vi ut en sväng så vi var till lekplatsen och träffade Helena och Melker, kul att se er! Väl hemma igen hoppade Alva studsmatta och Vilma satt bredvid och skrattade så hon nästan kiknade. Sen skulle vi äta mat och då sitter de och kikar på varandra och fnissar. Härligt att de blir så glada av att umgås (jajemen, jag tror absolut att det kommer att hålla i sig jämt och att de alltid kommer att vara sams. Inga syskonbråk Eller? Kanske inte låter lika om ett år, ha ha)

Jag saknar värmen!

Nu ska jag kasta mig över vattenmelonen och vindruvorna som jag köpte idag! Lovade Alva att spara lite tills imorrn.

1 kommentar: