tisdag 12 januari 2010

Vardag igen

Idag var det dags för Alva att gå till förskolan igen. Var tvungen att ställa klockan på ringning, det har inte hänt på evigheter. Innan jullovet vaknade småttingarna alltid svintidigt, men senaste veckorna har de haft den goda vanan att sova till 8-8:30. En morgon helt utan konflikter, Alva var så lycklig över att hon skulle träffa kompisarna och fröknarna igen, hon har saknat dem. Vilma blev dock lite grinig över att vi lämnade Alva där, och kröp runt och letade efter henne när vi kom hem. Sen kunde hon väl offra sig och lekte lite med sin mamma.

Trots att Alva var fruktansvärt trött när hon kom hem ville hon gå på springleken (efter att ha velat om det länge, "Jag ska gå på skringleken, neeej jag är så trött, men fååååår jag inte gå, måste jag gå, jag vill gå dumma dig").

Nu är klockan inte ens sju och både barn och sambo har somnat, så här sitter jag i min ensamhet. En kopp kaffe, en bulle och slöa framför tv:n får bli min plan.

1 kommentar:

  1. Fullt ös då blir man trött!=) Kul att Alva trivs så bra på förskolan. Härligt med lite egentid på kvällen.

    Kram

    SvaraRadera