onsdag 6 januari 2010

Ibland måste man tänka till....

Senaste tiden har det varit mycket tjafs, gnäll och bråk här hemma. Sömnbristen som var innan och oro för jobb och enkonomi har säkerligen varit de största anledningarna till det. Ibland blir det lätt att man hakar upp sig på saker och stör sig på det. Sedan kan det trappas upp och man tjafsar till slut om allt och inget...

Men så kan man ju fråga sig om det är värt det... Man vet aldrig vad som kan hända...

Man hör om olyckor titt som tätt, men idag fick jag höra om en bilolycka där jag vet vem personen som omkom är... Jag känner honom inte, men jag har pratat lite med honom sista tiden eftersom att han hjälpt min pappa att lägga plattor på framsidan (efter att pappa bråkat med en annan snubbe som påbörjat arbetet, men inte slutfört det efter fyra månader) Det blir så påtagligt och det känns så orättvist när man vet att det finns små barn som aldrig mer får träffa sin pappa...

Man ska väl vara glad över det man har och inte bara se det negativa...

Livet är orättvist ibland...

1 kommentar:

  1. Ja det e verkligen tragiskt att denna hemska olycka skett.. Ja...stackars barn som blir utan sin pappa som de aldrig mer får se. Hemska tanke... Men som du skriver så uppskattar man livet lite mer o man ska ta till vara på det man har. En dag kan det va försent.. Usch, blir ledsen när jag tänker på de drabbade.. Kram på dig!

    SvaraRadera