måndag 4 januari 2010

Logik...

Ibland förstår jag verkligen inte hur sambon min tänker... Vi kan bli så osams ibland för att vi tänker så olika och det är så frustrerande. Jag badade barnen ikväll innan de skulle sova, jag hade stängt grinden uppe för att Vilma inte skulle kunna trilla ner för trappan. Jimmy kom upp med pyjamasar och jag klädde på barnen och öppnade dörren. Ganska direkt ropade Alva, "Mamma Vilma vill verkligen ner för trappan och hon är så stark". Då har J öppnat grinden helt och själv gått ner. Alva hade ställt sig för Vilma så att hon inte skulle kunna ramla, hur bra är inte hon då!? Underbar storasyster! Jag blev sur för att han inte stängt grinden igen, jag tycker att den alltid ska vara stängd när V är på övervåningen. Han blir sur på mig och menar att det är upp till mig att dubbelkolla grinden innan jag släpper ut V i hallen... Visst kan jag dubbelkolla, men ska man behöva det, jag hade ju stängt av en anledning och han borde ju också vara rädd att hon ska ramla ner. Nu är jag sur och behöver en stor kopp kaffe, så det så.

Vilken slappardag vi haft förresten!
Alva har målat, pysslat och tittat på film.
Vilma har klättrat upp på studsmattan, klättrat ner för studsmattan, klättrat upp på studsmattan, klättrat ner för studsmattan...
Jag har vikt tvätt, läst tidningen, städat och så har vi haft disco alla tre.
Inte gjort mycket alls, men det har varit en bra dag i alla fall.

Det är så mycket färre konflikter med Alva nu. Skönt! Undrar om det är alla moment i vardagen som gör att det blir sånt tjafs annars. Allt som man ska hinna i tid till. Nu har vi det bara bra! Men nog börjar hon längta efter kompisarna på förskolan nu. En veckas lov kvar.

3 kommentarer:

  1. Ni får väl pallra er ner hit och leka lite med Albin om Alva har dagis abstinens =)

    SvaraRadera
  2. Ja, det kan vi absolut göra. Det var tre kompisar hon längtade mest efter, Albin var en av dem :-) Har ni också jullov fortfarande?

    SvaraRadera
  3. Vi är på FÖRSKOLAN !!! =)

    SvaraRadera