fredag 15 januari 2010

Det är svårt...

att vara sjuk och ha barn. Det är ju liksom inte mindre att göra bara för att man mår kasst och egentligen vill gå och dra täcket över sig och inte kliva upp mer den dagen... Som tur var blev inte Jimmy sjuk och han klev upp tidigare idag (han har jobbat natt) och gick ut och gjorde snögrottor med Alva medan Vilma sov. Lite vila blev det då. Men jag ångrar att jag var så envis och vägrade gå till läkare idag, för halsen tar snart kål på mig. Tur att det finns värktabletter så man klarar dagen finfint i alla fall. Eftermiddagen har ägnats åt pussel, kojbygge och kurragömma. Väldigt kul!

Efter en massa tjat skickades Alvas prov på odling och mycket riktigt så har hon urinvägsinfektion. Att man ska behöva bråka om det liksom! Att hon kissar på sig fem gånger om dagen och dessutom går på toaletten en gång i timmen var "bara nåt som en treåring får för sig"... Nu har hon medicin i alla fall!

Ikväll gjorde jag världens äckligaste mat. Inte med flit såklart, men varken jag eller barnen kunde äta. Veggo-biffar hette receptet. Fyyyyy fasen vad läskiga! Har gjort andra vegetariska biffar förut som varit jättegoda, men dessa var vidriga. Väldigt onödigt gjort kan man tycka. Man lär sig nåt nytt varje dag.

Nu: slappa, kanske till och med sova. Imorrn ska jag vara pigg har jag tänkt. Sånt här tjafs har jag inte tid med ju...

1 kommentar: