tisdag 5 januari 2010

Egentid på coop

När Jimmy kom hem från jobbet åkte jag iväg till Avesta. Alva ville komma med och kika på kläder, men jag behövde verkligen ha lite egentid och hon tycker inte att det är så kul att gå i affärer så jag åkte själv. Nu skulle det shoppas för julklappspengarna, kul kul! Lite lagom kul att jag bara hann handla från en affär och sedan stängde hela Avesta. Helgdag imorrn, då ska man stänga klockan fyra. Suck... Då hade jag kunnat åka hem, men blev som en trotsig treåring. Ska det vara egentid så ska det. Man kan strosa runt inne på coop ganska länge innan det blir tråkigt. Sen åt jag choklad och så åkte jag hem. Tjejerna blev jätteglada av att se mig och det värmer i mammahjärtat såklart. Det är bra att vara ifrån varandra lite ibland, även om det inte är så väldigt länge.

På förmiddagen var Sara och Lovisa förbi. Det var trevligt som alltid.

De sa på radion att det kan bli -40 grader i vissa delar av landet imorrn. Jag vill ut, men inte kan jag väl vara så ond att jag släpar ut pyttesmå människor i sån kyla. Blir väl kanske inte fullt så kallt här, men -20 känns ganska bra det med. De intervjuade en kvinna på radion om vad hon tyckte om att det kunde bli -40. Hennes svar var "Ja då blir det myggfritt i alla fall och jag är glad att jag inte har utedass". Härlig inställning!

Nehepp, dags att klippa och klistra vidare. Och en kopp kaffe till det kanske. Och en bulle.
Ja, så får det bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar