tisdag 19 januari 2010

Alva kom fram och gav mig en kram...

och ville gå hem direkt när jag hämtade henne från förskolan. Nämen vad trevligt tänkte jag, hon har saknat mig! Men jag kunde snabbt sluta vara nöjd, hon ville bara hem snabbt för att inte fröken skulle hinna berätta om vad hon gjort idag... Hon och kompisen hade inte varit så snälla mot en annan tjej och hon skämdes så för det. Hon har varit ledsen över det till och från hela kvällen, bra då har hon säkert tänkt till lite.

Men det blev ingen springlek idag. Först bete sig illa mot kompisar och sedan två gånger på hemvägen leka jättefestliga leken "springa så fort man kan bort från sin mamma fast att det kommer en massa bilar och så hör vi hur högt mamma kan skrika och hur fort mamma kan springa för att fånga en innan bilen kör alldeles för nära". En väldigt kul lek. I alla fall om man frågar treåringen. Treåringens mamma däremot blir arg som en bålgeting och då får man minsann vara hemma...

Istället blev det bus, bus och åter bus här hemma. Var ska detta sluta? Tjejerna trissar upp varandra extremt mycket redan nu, hur mycket bus och tok ska det då bli när Vilma blir lite äldre. De är bra härliga trots allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar