tisdag 1 december 2009

Trötter...

Vilka nätter det har varit... Jag har tyckt att Vilma sovit dåligt innan, men nu tar hon verkligen i. Lägger henne vid 19 och sedan vaknar hon 1-3 gånger i timmen... Hela kvällen och natten... Så har det varit senaste två nätterna. Jag är heeeeelt slut. Alva med... Jag vet inte vad det är för fel, Vilma skriker och skriker och skriker... Ingenting hjälper. Jo, får hon komma ner och leka, då blir allt frid och fröjd. Så hon kan ju inte vara sjuk eller ha ont, eller? I morse hade jag ont i öronen på riktigt, hon tar i så. Jimmy får vila öronen på jobbet hela nätterna.

I kväll åt V mycket mat och drack en massa välling, så jag tyckte inte att hon skulle amma, jag har tänkt sluta med det snart. Jag gjorde allt för att hon skulle sluta skrika, men hon blev mer och mer arg... När jag gav upp efter ett bra tag gick Jimmy in och sa "Men Vilma, lugna dig nu och sov istället". Knäpptyst blev det... Inte ett pip, sedan sov ungen... Orättvist... Skitunge (kärleksfullt sagt!) Håll tummarna för att natten blir bättre än vad de senaste varit.

Inte en enda konflikt med Alva på springleken idag! Underbart!
De kan vara så goa om de vill!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar